Reflecties

Yara Caunter (482867)

In het begin vond ik de opdracht heel onduidelijk. Wij hadden veel verschillende vakken en leerkrachten. Daardoor zijn wij met onze groep ook wat later begonnen. Toen we de taken hadden verdeeld ging het erg goed. Ieder deed zijn eigen ding maar toch hadden we allemaal dezelfde missie en visie. We waren het al gelijk aan het begin van de opdracht met elkaar eens. Hierdoor ben ik erg blij met het eind resultaat. Iedereen heeft zijn eigen meningen en standpunten in dit project kunnen stoppen. Ik hoop dat ik in de toekomst ooit ook een school kan ontwerpen met de ideale situatie voor kind en leerkracht. 

Marleen Geeraths (503198)

Ik vond de samenwerking tussen ons als groep erg fijn. We hadden vrij snel de taken verdeeld onder elkaar. Dat was voor mij erg fijn. Voor de visie, de naam en de school waren we het al snel eens met elkaar. Tijdens het maken van de opdracht ben ik bewuster gaan nadenken over wat ik belangrijk vind in het onderwijs. Zoals dat kinderen genoeg tijd buiten spelen. Wij hebben als groepje dan ook een mooie school neergezet die gemaakt is voor de toekomst. 

 

Cas Jan Stoffels (522709)

Ik vond het een hele interessante opdracht om aan te werken. Je gaat nu echt nadenken over wat jij zelf belangrijk vind in het onderwijs. En dat vind ik een erg leuk idee! Verder is de samenwerking tussen mij en mijn groepsgenoten erg goed verlopen. We kwamen een beetje lastig op start. Alleen toen we duidelijk hadden wat we gingen doen kwam iedereen direct in actie. De taakverdeling was ook goed verdeeld onder ons. Als ik kijk naar het resultaat ben ik er zeker blij mee. 

 

Step Scholten Linde (515139)

Toen ik hoorde dat we zelf een school gingen ontwerpen was ik meteen enthousiast. Eerst zou ik aan de slag gaan met de inhoud van de site. Alleen bleek al snel dat Cas Jan het ontwerpen van de school erg lastig vond. Hij had namelijk nog nooit met het programma The Sims gewerkt. Ik heb vroeger veel het spel The Sims gespeeld, dus was er ook al snel over uit dat ik de taak van Cas wel wou overnemen, en de school ging school ontwerpen. De school ontwerpen ging eigenlijk heel goed, wel had ik de tijd die ik hier voor nodig had zwaar onderschat. Gelukkig was ik met de school ontwerpen op tijd begonnen en kon ik dat zo compenseren.

Wij zijn begonnen als een groep van 5 studenten. Na een paar weken was het duidelijk dat één van de studenten af zou vallen, zij ging stoppen met de opleiding. Gelukkig konden we makkelijk haar taken verdelen en was het niet zo’n groot probleem. Ik ben ook erg blij met de rest van mijn groep. Ze hebben allemaal hard aan de school gewerkt en we konden elkaar helpen wanneer dit nodig was.

In het begin was de opdracht niet helemaal duidelijk voor mij. Later heb ik via mijn studieloopbaanbegeleiders extra uitleg over de opdracht gekregen en kon ik goed aan de slag gaan. Uiteindelijk vindt ik dat de school goed is gelukt en dat we een mooi eindproduct hebben.

 

 

 

PABO Enschede

Docent: Sander Kamphuis

Toetscode: T.APO.44969

Jaar: 2021/2022

Maak jouw eigen website met JouwWeb