De leerkrachten
Onze leerkrachten verzorgen het onderwijs aan de kinderen en onderhouden het contact met de ouders en/of verzorgers van de kinderen.

Leerkracht groep 1/2

Hallo, Mijn naam is Step. Ik ben de leerkracht van groep 1/2 en heb hier veel plezier in. Ik werk nu vijf jaar op deze school als leerkracht. Ik heb voor deze school gekozen omdat ik natuur zelf erg belangrijk vind. Ik probeer dit ook mee te geven aan de kinderen door veel activiteiten over en met de natuur te doen die rond onze school ligt.

Leerkracht groep 3

Hallo, ik ben Yara! Ik vind het heel leuk om in het onderwijs te werken en dit doe ik al een aantal jaar. Ik ben leerkracht van groep 3 en de kinderen geven mij veel energie. Ik vind het leuk om kinderen te leren lezen en schrijven. Aan het creatieve deel besteed ik ook veel aandacht!

Leerkracht groep 4

Hallo, ik ben juf Anja en ik ben al vier jaar werkzaam als leerkracht van groep 4, bij basisschool het groene kompas. Ik ben eindverantwoordelijke voor de organisatie en planning van alle schoolreisjes. Daarnaast werk ik sinds twee jaar één dag in de week als gedragsdeskundige. Ik vind het belangrijk dat de kinderen goed in hun vel zitten en met plezier naar school gaan. Ik ben trotse moeder van een dochtertje en ben altijd in voor gezelligheid met vrienden of familie.

Leerkracht groep 5

Hoi, Ik ben meester Kees. De kinderen noemen me ook wel mees kees. Ik werk al twee jaar op deze school en ik vind het geweldig om met de kinderen te werken en af en toe een grapje te maken. Ik probeer alle lessen zo leuk mogelijk te maken door veel te doen en dingen te bekijken. Ook heb ik een hondje Baco en hij is de coachhond van de school.

Leerkracht groep 6

Hallo, Ik ben juf Ank. Ik ben eindverantwoordelijke voor alle techniek en buitenlandse projecten en excursies. In mijn vrije tijd ben ik actief als vrijwilliger bij stichting 'Doe een wens' en sport ik vaak. Ik vind bewegen in het onderwijs dan ook heel belangrijk en probeer dit te verwerken in mijn lessen. Kunst en cultuur is een andere hobby van mij en daarom zal je veel kunst terugvinden in mijn lokaal. Deze kunst is gemaakt door de leerlingen uit mijn klas.

Leerkracht groep 7

Hallo, Mijn naam is Cas. Ik ben nu vijf jaar actief op deze school en geef les in groep 7. Zelf vind ik het klimaat erg belangrijk en daarom ben ik hier komen werken. Tijdens mijn lessen ga ik vaak met de kinderen naar buiten. Dit doe ik om ze kennis op te laten brengen over het klimaat.

Leerkracht groep 8

Hallo, Ik ben juf Marleen en ik werk al drie jaar op deze school. Ik ben de leerkracht van groep 8 en dat ben ik met heel veel plezier. Ik vind het erg leuk om de kinderen voor te bereiden op de middelbare school en vind het een hele eer dat ik het laatste basisschooljaar met de kinderen samen kan afsluiten met een leuke eindmusical en natuurlijk kamp!

De intern begeleider
Danique is de intern begeleider.  De taak van de intern begeleider is om leerkrachten te ondersteunen bij het creëren van optimale onderwijsleersituaties voor alle leerlingen. Ze coachen het team, de leerkrachten en leerlingen met specifieke onderwijs- en ondersteuningsbehoeften. Daarnaast bouwt ze aan een netwerk dat ons in staat stelt om dat wat nodig is voor een leerling om tot ontwikkeling te komen, georganiseerd kan worden.

Vakleerkracht lichamelijke opvoeding
Hoi ik ben Jelle en ik verzorg voor alle kinderen één keer in de week de lessen lichamelijke opvoeding. Ik haal erg veel plezier uit het werken en op spelende wijs sporten met de kinderen. Buiten mijn werk om ben ik ook nog voetbaltrainer voor de jongens en meiden van JO13-1. Ook regel ik voor de bovenbouw de excursieweek naar Winterberg om de kinderen te leren skiën.

Conciërge
Bertus verzorgt voor de facilitaire zaken op school en zijn eerste aanspreekpunt voor leveranciers.

Dit is Baco, Baco is de hond van meester Kees. Baco is vaak bij ons op school, zodat de kinderen met hem kunnen wandelen in het bos. Ook als een kind even afleiding nodig heeft kunnen ze even met Baco zitten.

Schoolleider
Jennifer is de schoolleider van OBS het groene kompas. Als schoolleider is ze verantwoordelijk voor de kwaliteit van de school. Kwaliteit staat dagelijks centraal. Het wordt zichtbaar bij de leerresultaten, tevredenheidsonderzoeken, leerlingenaantallen, kengetallen etc. Naast dit zichtbare component is er ook een minder zichtbaar component. Deze gaat over de houding, kennis, motivatie en zelfbeelden van mensen in de school. Het zogenaamde pedagogische klimaat, de toegankelijkheid van de school en de mensen die er werken. Het is de verantwoordelijkheid van haar om de vinger te leggen op zowel de zichtbare als de voelbare kant van kwaliteit en daarop te sturen in een richting die past bij de visie van onze school.